tisdag 16 juni 2009

spikar i sängen..

Igår var de fullt upp hela dagen lång. Började dagen med att laga god lunch åt planerande förskolefröknar. Efter jobbet hämtade jag som vanligt kiddo. Och scvisch(!).. så var vi hemma och där stod sotaren och väntade. Fixade mellis åt barnen och sen plockade jag undan grejer, städade toaletter och gjorde fint.... sen kom vårt besök. Min mammalediga arbetskamrat, Jenny med lilla söta Lovisa. Jag bakade leilas vallmosmulpaj med blåbär. MuMs! Vi fikade och hade de trevligt. När hon gått hem fixade jag mat.. fick bli turboköttfärssås med hjulpasta. Kiddo åt och åt... Sen kom Majk hem. Jag gick ut på powerwalk med intervall. Jogga 300m, gå 300m. Grymt jobbigt! Kom hem.. barnen var nyduschade och låg i sängen.. SköNt* Jag duschade. Satt i telefon i en timme(!) med väninna. Drack en kopp lakritste (My FavOurite*). Väl i säng, la jag mig på min nya spikmatta. Gjorde skitont första minutrarna, men sen hände något helt magiskt i hela min kropp....LLooOOoVVvvvEeeelYyyy*. Somnade. Micke väckte mig efter 45min...Och han fick nästan dra av mig spikmattan från ryggen.. Men skönt var de.. Längtar redan efter den*

Idag är de tisdag. Snart midsommar. De har ju regnat mest hela tiden, så man fattar inte att de är sommar.. Men idag var de klarblå himmel och sol! Var tvungen att sätta på mig bricksen när jag åkte hit. Är de en dröm? Nyp mig! Nej.. de är ingen dröm. Men de ska regna på torsdag :(. Jaja, men de ser ut att vara fint på midsommarafton enligt meterologerna. Vi får väl se.

Försök att njuta av de fina vädret nu idag medan de varar. För de ska jag göra*
*Största soligaste kramar*

1 kommentar:

Maria sa...

Kul att du skaffat spikmatta! Jag lovar att det är beroendeframkallande;)Kram