fredag 12 juni 2009

en mördare..

När jag åkte som vanligt till jobbet idag på morgonen råkade jag krocka med en stackars liten fågel........... Dom var två, i mina tankar säkert ett kärlekspar. Som nu jag plötsligt splittrat. Ett litet fågelhjärta har slutat att slå. Och när jag körde vidare, kände jag en liten klump i halsen och min kind blev lite våt..... Förlåt mig lilla fågel.

Usch. Jag är alltför känslig. Blev sån när jag miste min nyfödde son 2003. Gråter för lilla minsta.
Kommer ibland på mej själv att stå och titta in i akvariet... räknar alla fiskar.. grodor och kollar så att den stora äckliga malen rör sig.. Jag kan inte titta på marken när jag ute och går.. för då måste jag kolla så att de inte finns nån myra eller annat eländigt småkryp som kan hamna under fossingen... Sjukt eh? Jaja, sån är jag..... Men jag kan slå ihäl en mygga... Vad är de med de då? Hur kan de komma sig...? Fattar inte heller.

Igår var de stora städdagen på granstigen sex. Så skönt att få de gjort innan helgen. Tvättat, dammat, skrubbat toaletter, dammsugit och torkat golv. Jag ska bara bädda rent i barnens sängar idag. Sen ska jag bada med lite skum, skumpa, ansiktsmask och scrub... och kanske ett par gurkskivor på ögonen. Sen ska jag sjunka ner i min fåtölj med den godaste latten, bästa tidningen och bara myyyyyyysa... och hoppas på att maken kanske gör middagen ;).

Jag önskar alla sköna bloggers en skön helg* Kram på er och tack för att ni finns!

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Först biten av min cykelväg till jobbet är en grusväg. När det har regnat är den full av sniglar stora som små(sådana med hus). Jag lider när jag hör att jag kör på dom med hjulen. Jag gör mitt bästa och kör slalom men det är inte lätt. Så jag förstår dig. Ha en bra och skön helg.
Kram Mamma C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gomöra goa du♥
Tack för påhälsningen!!!Jo jag var allt inne o kika på din andra blogg med ertnya hus...så fiint!!!! Härligt med nytt med!!!Gillar den där tv ni visa upp!!!
Saknat dig o dina smarriga recept!!!Kram på dig o trevlig Helg♥