torsdag 25 juni 2009

En mardrömshistoria...

Jo, glömde ju berätta en sak..

En granne till mig. En kvinna i 40+åldern tror jag.. Körde i 110 på 70 väg igår. Hade väldigt bråttom och satt i telefon. Headset som tur var. Blev stoppad av civilare, som spydde galla ett tag.. Tog körkortet. Sa att hon riskerar att bli av med körkortet och skyhöga böter. Han gick till sin bil och kollega. Kom tillbaka till kvinnan. Sen gav han körkortet tillbaka och sa: -Hoppas du lärt dig en läxa! (med mycket arg ton...) Hon storböla* (hade jag också gjort)

Med henne och två andra grannar satt vi en stund i solen igår och drack ett glas vin.. Hon ville lugna sina nerver stackarn..... Så så blev de.

MEN hon hade världens tur hon.....

Och jag var ju med om att en polis stod och sköt mig på 50väg och jag låg på 55. Jag storböla och trodde körkortet var borta ett tag.... Inget hände som tur var.

Så ta de lugnt i sommar. Kör lugnt*

1 kommentar:

Maria sa...

Ja jag kör ju knappt alls och när det väl händer är jag nog en riktig bromskloss farträdd som jag är;)