onsdag 13 maj 2009

en desperat hemmafru..

Jag hatar damm.. och helst när solen skiner. Fast jag gillar sol ute..Hrm? Jag blir tokig på dammet som efter en dag är synligt igen. Va kommer de ifrån? En annan sak som jag kan bli vansinningt irriterad på är mina ständigt flammiga golv och dörrar? Whats up with that? Tycker att jag torkar dessa jämt.
Jag önskar man hade mera tid, så jag hann mera. För jag vill ha ett välstädat hem, tom tvätt och strykkorg, hemlagad mat, alltid färska kakor i burken på hyllan och färska blommor. Vad kallas det? Prestationsångest eller? Alltid vara på topp. Helst ska man, som gräddan på moset vara snygg och vältränad också. Hur fasiken ska de gå ihop..? Hur får ni till de? Ni andra?
Jag är inte bitter.. Nejnej..Jag är faktiskt ganska glad. Har ju en familj som är helt underbar och ett helt sprojtans hus.. Nej jag är ganska lycklig faktiskt.

Jag kollar på desperate housewifes - min absoluta favvoserie! Vissa brukar säga att jag är som Bree!? Jag säger hellre en blandning av klanten Susan och Bree.

Har ni märkt att jag har en liten avatar på min blogg? Jodå.. Den tillhörde nike+ som jag började med häromdagen. Och där kommer de att stå hur långt jag går.. Lite pepping och så.... Kan behövas..

Nu ska jag surfa vidare en stund. Siii joo!

1 kommentar:

Mamma C sa...

Lite skit i hörnorna en ett rent helvete, det är min melodi. Man kan inte vara tipp, topp för jämnan. Denna årstid oxå när man har öppet det kan inte bli annat en lite dammigt. Vilken kul grej med nike +
Kram mamma C