torsdag 14 maj 2009

såå motiverad...

Jag känner mig spralligare och aningen gladare än vanligt. Träningen går såå bra just nu.. och de känns både i själ och kropp. De är ju inte skitviktigt men jag ska väga mig på lördag.. varannan vecka gör jag det. Spännande.

Idag ska jag väl kunna uppdatera min nike plus hoppas jag. Jag har ju gått 10 dagar sen förra måndagen. Alltså endast en vilodag. Vet.. jag blir nästan manisk....men de känns så bra. Och lika bra att gå när man har lust. Men imorgon ska jag vara barnvakt, så då blir de vilodag.

Idag gjorde jag krämig blomkålssoppa till lunch åt barnen på förskolan. MuMs var förnamnet! Sååå gott! Och så härligt nyttigt... Yeeeij!

Vad händer annars.. I helgen ska vi på grillparty hos svägerskan med familj. Mello såklart! Och viiin ;).. LovEly* Innan dess ska hela familjen till naturhistoriska och kolla lite.. Trevligt med lite utflykt. Hinner nog med en morgonpowerwalk också.

Söndagen blir lugn. Såklart powerwalk på morgonen. Sen får vi se vad som hittats på?

Har ni funderat på vad ni ska göra på semestern? Hmm.. Jag önskar jag kunde säga att vi ska åka en tvåveckors till tunisien eller varför inte Bali. Men icke.. eftersom vi fortsätter lägga pengar på hus och trädgård, så tillåter plånboken bara småtripper... Men de kan vara trevligt de också..
Jag hade en idé om att åka kanot nånstans och för att senare slå läger med tält.. Kidsen tyckte de lät skoj och spännande.. MySigt* De var ju inte igår man sov i tält precis.
Sen blir de nog Liseberg och stuga i nån natt eller två.
Gröna lund är ju tradition eftersom man bor så nära..
Har ni några tips för en fattig familj?

Nu ska jag åka hemåt alsike*
Hej Hej!

Inga kommentarer: